Dobrze Zaprojektowana
Strona Internetowa - To
Jaka Strona?

Metody potwierdzone badaniami, jak zwiększyć ilość klientów, pozyskiwanych przez stronę, o 557%

dobrze zaprojektowana strona internetowa firmy

15 Cech - Które Powinna Mieć Dobrze Zaprojektowana Strona Internetowa

1. Natychmiastowy dostęp do informacji

Statystki pokazują, że 60% odwiedzających stronę, nawet nie zjedzie w dół, tylko zobaczy pierwszą sekcję.

Dlatego najważniejsze informacje i wezwanie do działania, powinny być zawarte w tej pierwszej sekcji strony.

Wezwanie do działania jest kluczowe, ponieważ jeżeli odwiedzający nie widzi, jaki jest kolejny krok, to może opuścić stronę. Dlatego warto umieść przycisk, który od razu pozwala się klientowi połączyć z przedstawicielem twojej firmy.

2. Słowa kluczowe w tekście

Jeżeli chcesz docierać do nowych potencjalnych klientów powinieneś zadbać o pozycjonowanie się strony.

Narzędzia, takie jak semrush pozwolą tobie sprawdzić, jakie usługi wyszukują twoi klienci. Jeżeli widzisz, że 250 osób miesięcznie wyszukuje „twoja usługa” + „nazwa miasta”, to zoptymalizuj stronę pod tę frazę.

Umieszczaj strategicznie słowo kluczowe w tekście i przede wszystkim w nagłówkach w gęstości 1,5 – 2,5% całego tekstu. Gęstość fraz kluczowych, sprawdzisz na tej stronie.

Słowa kluczowe powinny znajdować się również w nazwach linków, nazwie i opisie strony, w alt tekście i nazwach obrazków.

3. Optymalizacja szybkości ładowania

Badania pokazują, że ponad 50% odwiedzających opuści stronę, jeżeli ta się nie załaduje w 3 sekundy.

Zoptymalizowana strona internetowa ma znacznie więcej rzeczywistych odwiedzin.

Zadbaj o minifikację kodu CSS i JavaScript, zmianę formatu obrazków na webp, zmniejszenie wielkości obrazków i czasu reakcji serwera, niezawodny hosting, czyszczenie pamięci cache i wszystkie inne czynniki.

4. Skuteczny tytuł i opis strony

Skuteczny tytuł i opis strony, który się wyróżnia, może sam w sobie zwiększyć ilość wejść na stronę o ponad 150%

Nieraz udawało się zwiększyć ilość kliknięć jeszcze bardziej poprzez podłączanie do strony skryptu, który wyświetla opinie pod tytułem i opisem twojej strony.

Procent kliknięć w twoją stronę, to również jeden z ważniejszych czynników pozycjonowania strony.

Testuj różne opisy i tytuły strony, najlepiej w zautomatyzowany sposób i wybierz najbardziej skuteczne. Aby podłączyć opinie do strony, będziesz musiał/ała skorzystać z tak zwanego schema markup.

5. Linkuj ze swojej strony do innej domeny

Linkowanie do innej domeny, która ma wysoki autorytet (DA), również zwiększa autorytet twojej domeny, czyli łatwość pozycjonowania.

Działa to jak zasada „nie liczy się, kim jesteś, ważne jest, kogo znasz”. Linkując do wikipedii czy Amazona, w oczach Google twoja domena staje się bardziej wartościowa.

Ważniejsze jest co prawda, jakie domeny linkują do ciebie, ale to nie jest cecha, którą ma dobrze zaprojektowana strona internetowa, ponieważ jest to działanie poza stroną.

6. Podstawowe techniki perswazji

Znajomość psychologii człowieka i funkcjonowania jego mózgu, oraz adresowanie informacji do odpowiedniej jego części, pomoże tobie w pozyskiwaniu klientów.

Zapomnij o mówieniu o profesjonalnych usługach, że jesteś najlepszy na rynku, wywieraniu presji na kliencie itd.

Najważniejszą zasadą perswazji jest to, aby ktoś sam doszedł do odpowiednich wniosków. Jeżeli napiszesz na stronie, że jesteś wiarygodny, od razu klienci będą mieli syndrom wyparcia i zaczną myśleć, dlaczego taki nie jesteś.

Zamiast tego podaj im informacje, które sprawią, że sami dojdą do takiego wniosku. Ich własny głos w głowie, jest dla nich 10 razy bardziej wiarygodny, niż twoje zapewnienia.

7. Copywriting jest kluczowy

Implementacja copywritingu, technik perswazji i odpowiedniego prezentowania treści, zwiększy twoją sprzedaż o setki %.

Copywriting jest sztuką odpowiedniego łączenia i wykorzystania słów, w celu osiągnięcia rezultatów.

Polega on, na pisaniu wciągającego i perswazyjnego tekstu, który pokaże w najlepszy sposób, wszystkie zalety twojego produktu lub usługi. Łączy się z to z technikami sprzedaży i z tym, co omówię poniżej.

8. Prezentuj treść w odpowiedni sposób

Badania udowodniły, że wykorzystanie 2 głównych kolorów, unikanie irytujących dla oczu animacji i mniejsza ilość tekstu, sprawia, że strona jest o znacznie bardziej skuteczna i przyjemna w obsłudze.

Nadmiar niepotrzebnych informacji, animacji i duża ilość kolorów na stronie, sprawia, że umysł użytkownika czuje się przytłoczony i chce się odłączyć.

Jeżeli chcesz by, dobrze zaprojektowana strona internetowa, naprawdę była perfekcyjnie zaprojektowana, unikaj jak ognia kolumn tekstu, których nikt nie czyta.

Rozdziel tekst na części, wybierz tylko najważniejsze informacje i prezentuj to tak, aby osoby czytające tylko nagłówki, zapoznały się z twoją ofertą.

9. Pisz językiem korzyści

Zastanowienie się czego tak naprawdę szukają twoi klienci, bardzo pomoże tobie, w sprostaniu ich potrzebom.

Przedstawienie korzyści, zamiast cech lub opisów, pomoże twojemu klientowi, szybciej podjąć decyzję.

Sprzedając lody, sprzedawaj to, jaką przyjemność daje ich zjedzenie, a nie to, jaka jest fabryka!

Unikaj przeciążenia informacyjnego u klienta i jego zmieszania, jak zaczniesz tłumaczyć szczegóły funkcjonowania twojego produktu lub usługi.

10. Prawo Hicka-Hymana

Badania wykazały, że strony internetowe, skupiające się tylko precyzyjnie na wybranym zagadnieniu, są o 266% skuteczniejsze.

Prawo Hicka-Hymana głosi, że im więcej wyborów dasz osobie, tym bardziej zmniejszasz jego szanse, na podjęcie decyzji i jego satysfakcje z tej decyzji.

Dlatego zastanów się, jakiego działania wymagasz od klienta i skup się, tylko na tym jednym, wezwaniu do działania.

Dobrze wykonana strona internetowa, powinna maksymalnie ułatwiać podjęcie działania i konsekwentnie zachęcać, do tego samego kolejnego kroku, typu „zadzwoń”.

11. Doświadczenie użytkownika

Dobrze zaprojektowana strona internetowa, z doskonałym doświadczeniem użytkownika, sprawia, że klient dłużej zapoznaje się z ofertą i chętniej z niej korzysta.

Nowoczesny projekt, przejrzysta nawigacja oraz przyciski i przyjemne doświadczenie korzystania z strony, jest twoim celem.

Czas jaki spędzają odwiedzający na twojej stronie, jest też jednym z najważniejszych czynników pozycjonowania.

Zadbaj, by twoja strona wyróżniła się, na tle, zazwyczaj bardzo przeciętnych stron konkurencji.

12. Responsywność mobilna

Jeżeli twoja strona, nie wyświetla się prawidłowo na telefonach, tracisz ponad 50%, twoich potencjalnych klientów, którzy nie będą się mogli zapoznać z twoją ofertą.

Dodatkowo, Google pozycjonuje strony z przewodnią zasadą „mobile first”, która polega na indeksowaniu stron, na podstawie ich treści, prezentowanych na telefonach.

Dobrze zaprojektowana strona internetowa, musi wyświetlać się prawidłowo na każdym urządzeniu i rozmiarze ekranu.

Jeżeli twoja strona internetowa, taka nie jest, zaszkodzisz swojej firmie, zablokujesz ruch na stronie i ostatecznie stracisz klientów.

13. Ukaż dowód społeczny

Badania i liczne analizy przypadków wykazały, że odwiedzający, którzy wchodzą w interakcję z dowodem społecznym firmy, są o 58% bardziej skłonni, do skorzystania z oferty.

Pozwól klientom zapoznać się z opiniami lub realizacjami twojej firmy z przeszłości.

Nic nie jest tak skuteczne, i nie buduje do tak bardzo zaufania twojej firmy, jak to.

Nikt nie lubi podejmować ryzyka jako pierwszy, więc pokaż odwiedzającym, że dziesiątki osób przed nimi podjęły się tego kroku i były zadowolone.

14. Jedna strona dla jednej frazy kluczowej

Zmaksymalizuj adekwatność swojej strony, w oczach Google, aby dotrzeć do setek potencjalnych klientów, którzy wyszukują usługi, którą świadczysz.

Jeżeli przeczytałeś drugi punkt w tym artykule i chcesz dotrzeć do klientów wyszukujących „twoja usługa” + „nazwa miasta”, to laserowo skup się na pozycjonowaniu strony, dla tej konkretnej frazy.

Zmaksymalizuj adekwatność, a kolejną usługę opisz na innej zakładce na stronie.

Dobrze zaprojektowana strona internetowa, powinna koncentrować precyzyjnie, na jednym zagadnieniu.

15. Jeżeli masz duży budżet to testuj

Aby osiągnąć najlepsze rezultaty, które są o 20 – 30 % jeszcze lepsze, niektóre firmy inwestują, w testowanie każdego aspektu strony.

Skup się głównie, na testowaniu tytułu strony i opisu strony, i jej treści w pierwszej sekcji. Możesz też, testować różne projekty stron, na twojej domenie.

Jeżeli chcesz być najlepszy, testuj każdy ruch myszki odwiedzających na stronie i ich każde kliknięcie.

Sprawdzaj, ile czasu spędzili na stronie, skąd do ciebie trafili, gdzie klikneli i kiedy wyszli.

Mam Nadzieję, Że Już Wiesz, Czym Wyróżnia się Dobrze Zrealizowana Strona Internetowa

Im więcej tych wytycznych, będzie posiadała twoja strona, tym lepiej. Nie musisz jednak popadać w perfekcjonizm i sztywno trzymać się wszystkich zaleceń.

Jeżeli nadal nie jesteś pewny jak powinna być zaprojektowana strona, to sprawdź jeden z tych linków, załączonych poniżej.

Jeżeli myślisz, o stworzeniu strony, która pomoże ci w obsługiwaniu i pozyskiwaniu klientów, za ciebie, to możesz rozważyć kontakt z nami.

Powodzenia, na drodze do cyfrowej doskonałości. Autor Mateusz Karpiński