Po co mi strona internetowa ?

Takie pytanie zadaje sobie wielu właścicieli i przedstawicieli firm.

Bardzo często pojawia się też myśl, że twoja działalność nie wymaga strony, że facebook jest wystarczający albo że strona internetowa jest nie opłacalna.

Udowodnię tobie na podstawie badań i statystyk, że strona internetowa ma ogromny wpływ na ilość twoich klientów i funkcjonowanie całego biznesu.

wykonana strona internetowa

Czy jest możliwe konkurować w dzisiejszych czasach bez strony internetowej?

Prezencja firmy w internecie, w prawie każdej branży, może mieć ogromny wpływ na jej sukces. W dzisiejszych czasach ery cyfrowej, niektóre firmy nadal nie zdają sobie sprawy, że większość ich klientów, odwiedzi ich stronę internetową przed skorzystaniem z ich usług.

Kiedy mogłoby się wydawać, że media społecznościowe zawładnęły internetem, można zadać sobie pytanie: „po co mi strona internetowa?”. Natomiast prawda jest taka, że strona internetowa, może być największym błogosławieństwem, jak chodzi o pozyskiwanie nowych klientów, ale nie zawsze.

Aby strona naprawdę pomogła ci pozyskiwać klientów, musi być odpowiednio wykonana. Dla pewnych branży, takich jak kwiaciarnie czy piekarnie o wiele ważniejsza jest pozycja w mapach Google.

Jeżeli patrzysz na stronę jak na zlepek tekstów i obrazków, jak na prawie bezużyteczną wizytówkę online, to kontynuuj czytanie. Natomiast jeżeli chcesz wiedzieć jak powinna być wykonana skuteczna strona to zapraszam do tego artykułu.
tworzenie stron internetowych

4 Najważniejsze Powody Dla Których Warto Posiadać Stronę internetową

1. Docieranie do nowych potencjalnych klientów bez wysiłku

Pragniesz rozszerzyć działalność o większą ilość klientów? Odpowiedź sobie na pytanie – czy w takim wypadku lepiej dotrzeć do osób które same wyszukują twoich usług w internecie, czy reklamować się nie zainteresowanym osobom?

Pokażę to na przykładzie, żeby było to łatwiejsze do wizualizacji. Załóżmy że organizujesz lokalnie wesela, w twoim mieście. Sprawdzasz używają takiego narzędzia jak Semrush lub Google Planer Słów Kluczowych, ile osób wyszukuje twoje usługi.

Widzisz że „organizacja wesel” + „nazwa miasta” wyszukuje 150 potencjalnych klientów miesięcznie. W dodatku masz odrazu pokazany poziom trudności pozycjonowania w skali od jeden do stu.

Jeżeli trudność pozycjonowania jest niska, nie dużym kosztem możesz stworzyć stronę i wypozycjonować ją dla tej frazy w wynikach wyszukiwania.

I voilà, po kilku miesiącach masz ekspozycje na co najmniej kilkadziesiąt osób każdego miesiąca, które są zainteresowane twoimi usługami! Tyle osób wyszukuje organizację wesela, natomiast twoim zadaniem jest dowiedzieć się ile osób wyszukuje twoje usługi.

2. Ogromny wzrost twojej wiarygodności i zaufania do firmy

Większość ludzi nie ufa firmom, które nie mają dobrze prezentującej się strony internetowej. Niestety jak cię widzą – tak cię piszą, ma to nawet większe zastosowanie w internecie.

75% konsumentów przyznaje, że dokonuje oceny wiarygodności firmy na podstawie wyglądu jej strony internetowej.

Strona internetowa też pokazuje klientom twój profesjonalizm i poważne podejście do biznesu i klienta, oraz to że myślisz o biznesie długoterminowo.

Ponadto, umożliwienie zapoznania się z wszystkimi informacjami i korzyściami, wynikającymi z skorzystania z twoich usług w jednym miejscu, w każdym dogodnym momencie, znacznie zwiększa zaufanie.

Nowoczesna strona z zdjęciami twojej firmy / produktów / pracowników, która jest aktualna i pojawia się w wyszukiwarkach to natychmiastowy wzrost wiarygodności.

Po co ryzykować i korzystać z usług nie wiarygodnej firmy? Konkurencja jest jedno kliknięcie dalej. Dzisiejszy rozwój technologiczny sprawia że oczekujemy że firmy będą miały swoją obecność w sieci.

3. Pozyskiwanie jako klientów, osób zaznajomionych z twoją firmą.

W 2019 roku 70-80% osób sprawdzało firmę online przed odwiedzeniem jej lub dokonaniem zakupu. Co za tym idzie, taki sam procent klientów mogą stracić małe i średnie firmy bez strony internetowej.

Znaczna część potencjalnych klientów, po usłyszeniu o twojej firmie, nie skorzysta odrazu z jej usług. Będzie trzeba ich przekonać, sprzedać im idee, że powinni skorzystać akurat z twojej firmy.

Strona internetowa nadaje się do tego idealnie. Dobrze zaprojektowana, jest bardzo skutecznym sprzedawcą, pracującym 24/7 dla twojej organizacji.

Pomoże ci ona zamienić niezdecydowanych ludzi w stałych klientów, polecających twoją firmę, poprzez wysyłanie linku do jej strony.

4. Łatwość zapoznania się przez klienta z wszystkimi informacjami.

Niektóre decyzje są naprawdę trudne do podjęcia. Niektóre są łatwiejsze. Czym się wtedy kierujesz, jeżeli jedynym twoim narzędziem do sprawdzenia informacji jest komputer?

Strona internetowa pozwala klientowi zapoznać się z wszystkimi informacjami o twojej firmie, w bardzo przyswajalny sposób. Daje taką możliwość o każdej porze i każdego dnia.

Oszczędność czasu dla ciebie, bo nie musisz przedstawiać swojej oferty twarzą w twarz lub telefonicznie jest odczuwalna.

Zapomnij o telefonach od klientów z pytaniem o zakres usług lub godziny otwarcia.

Masz też możliwość powiadamiać klientów o promocjach, specjalnych okazjach i dniach w których jest zamknięta firma.

Podsumowując to po co jest potrzebna firmom strona internetowa

Strona internetowa jest zazwyczaj centrum wszystkich działań marketingowych, pomaga twoim klientom oraz oferuje lepszy zwrot z inwestycji niż jakiekolwiek inne wysiłki reklamowe.

Jeżeli prowadzisz mały lub średni biznes definitywnie potrzebujesz strony internetowej. Im szybciej stworzysz stronę dla swojej firmy, tym szybciej twoi potencjalni klienci przestaną trafiać do konkurencyjnych firm.