Jak Przygotować Projekt Graficzny Strony Internetowej ?

Proces od podstaw do zaawansowanych strategii, oparty na badaniach psychologii i naukach behawioralnych, który sprawia że strona jest znacznie skuteczniejsza.

wykonana strona internetowa

Zdecydowałeś się na stworzenie nowej strony internetowej?

Natomiast prawdopodobnie wiesz, że zanim zaczniesz ją tworzyć, lub zanim to komuś zlecisz, powinieneś wykonać pewne kroki w kierunku przygotowania projektu graficznego lub chociażby określenia ram projektu i planu działania.

Pokaże tobie, jak przygotować projekt graficzny strony internetowej, lub po prostu plan działania, który pomoże tobie zaoszczędzić dziesiątki godzin na nie efektywnym działaniu lub pieniądze na ciągłe poprawki i zmiany na stronie. Brak przygotowania to przygotowanie na porażkę.​
tworzenie stron internetowych

Od czego zacząć projekt graficzny strony internetowej?

1. Określ jaki rezultat ma przynieść strona

Czy zależy tobie na docieraniu do większej ilości klientów? Czy chcesz aby strona odpowiadała na zapytania klientów za ciebie? Czy chcesz pokazać swoją ekspertyzę? Pomyśl co chcesz osiągnąć i w jaki sposób.

Na szczęście nie musisz wybierać, bo możesz osiągnąć wszystkie te rezultaty jednocześnie, ale musisz iść głębiej w swoich myślach i sprecyzować konkretnie, jak chcesz pozyskiwać więcej klientów?

Powinni do ciebie zadzwonić? Powinni podać maila do listy mailingowej? Powinni poszukać cię w mapach Google? Następnie na podstawie wiedzy którą się z tobą podzielę, zastosujesz praktyki na stronie, które sprawią że osiągniesz ten rezultat.

2. Przygotuj i wybierz zawartość

Najważniejsze jest przygotowanie zdjęć, które chcesz użyć na stronie, ponieważ, wokół tego powstaje cały projekt graficzny strony internetowej.

Jeżeli nie chcesz używać swoich zdjęć, to nie musisz się oto martwić, bo profesjonalne zdjęcia z internetu, możesz dopasować do strony w każdej chwili.

Zdjęcia odzwierciedlają charakter twojej firmy i produktu lub usługi oraz narzucają wytyczne odnośnie kolorystyki i prezentowania treści strony.

Warto również przemyśleć jakich informacji będą wyszukiwać twoi potencjalni klienci na stronie. Być może będą to marki z jakimi współpracujesz, realizacje z przeszłości i czas oczekiwania na odbiór. Na tej podstawie ustal kolejność prezentowania informacji

3. Sprawdź czego wyszukują twoi klienci

Wykorzystaj narzędzia takie jak semrush lub ahrefs które pozwalają ci sprawdzić co wyszukują twoi klienci, ile takich zapytań jest miesięcznie i jaka jest konkurencja.

Treść twojej strony powinna być strategiczne przygotowana by docierać do dużej ilości klientów, którzy najczęściej wyszukują „twoja usługa” + „nazwa miasta”.

Jeżeli sprzedajesz opony w warszawie, to fraza „opony warszawa” którą wyszukuje 880 osób miesięcznie jest idealna dla ciebie.

Jeżeli opierasz się na innych formach marketingu, niż docieranie do klientów w wynikach wyszukiwania, to słowa kluczowe mogą nie być dla ciebie aż tak ważne jak sprostanie oczekiwań odbiorców, którzy wyszukują konkretnie twoją stronę internetową.

4. Napisz tekst który wykorzystasz

Potym jak wiesz już jaki jest twój cel i jakie słowa kluczowe użyjesz, przygotuj wstępny tekst na stronę.

Może być to dla ciebie trudne, by znikąd przygotować tyle opisu, więc podam tobie metodę.

Przejrzyj 10 stron firm z twojej branży i zobacz jakie informacje oni przedstawili. Zobaczysz wtedy co możesz umieścić, co jest ważne i czym się możesz wyróżnić.

Pamiętaj o klientach pisząc ten tekst, odnoś się do ich potrzeb i zaprezentuj korzyści twojego rozwiązania. Implementuj słowa kluczowe w treści, aby twoja strona się pozycjonowała

5. Zaczerpnij inspiracji dla projektu

Wyszukaj w internecie jak wygląda projekt graficzny strony internetowej najlepszych firm z twojej branży.

Stwórz projekt który będzie połączeniem wszystkich najlepszych cech stron konkurencji, w taki sposób aby wyróżnić się na ich tle. Do tego dodaj maksimum swojej intencji twórczej i kreatywności.

Dopasuj kolorystykę do kolorów twojej firmy i testuj różne czcionki tekstu, jak i rozmieszczenie elementów projektu graficznego na stronie.

Zacznij od strony głównej, a potem projektuj resztę zakładek w pasujący do niej sposób.

10 Wytycznych Jak Stworzyć Idealny Projekt Graficzny Strony Internetowej

Przestrzeganie zasad projektowania stron internetowych może zdecydować o sukcesie twojej witryny, lub o jej bezużyteczności.

Od projektu graficznego zależy czy użytkownicy będą opuszczać stronę kilka sekund po załadowaniu, czy przeglądać z zaciekawieniem całą twoją ofertę i kupować w dużych ilościach.

Stosuj wymienione metody, a zobaczysz, że nieraz samo w sobie uproszczenie projektu i strategiczne prezentowanie treści zwiększa skuteczność strony o 300%.

1. Najważniejsze informacje w pigułce

Statystki wykazały że ponad 60% odwiedzających stronę, nawet nie zjedzie w dół, tylko zobaczy pierwszą sekcję strony.

Dlatego powinny być w niej zawarte najważniejsze informacje i wezwanie do działania, typu „zadzwoń teraz”.

Wezwania do działania są bardzo ważne, ponieważ jeżeli odwiedzający nie wie jaki jest kolejny krok, to często opuści twoją stronę.

Dlatego zalecam umieść przycisk który przykładowo odrazu pozwala się klientowi połączyć z przedstawicielem twojej firmy.

2. Prezentuj treści według prawa Millera

Badania wykazały że mniejsza ilość tekstu i unikanie irytujących dla oczu animacji, przyczynia się do tego że projekt graficzny strony internetowej jest o wiele bardziej skuteczny i przyjemny w obsłudze.

Nadmiar informacji i animacji, sprawiają że umysł człowieka czuje się przytłoczony i chce się odłączyć. Unikaj jak ognia kolumn tekstu których nikt nie czyta.

Prawo Millera zostało nazwane na cześć psychologa poznawczego George’a Millera, który twierdził, że przeciętny człowiek jest w stanie utrzymać w swojej pamięci roboczej zaledwie pięć do dziewięciu informacji.

Rodziel tekst na części, wybierz tylko najważniejsze informacje i prezentuj to tak aby osoby czytające tylko nagłówki, zapoznały się z twoją ofertą.

3. Ogranicz ilość decyzji klienta do minimum

Badania wykazały że strony internetowe, skupiające się precyzyjnie tylko na jednym wybranym zagadnieniu, są o 266% skuteczniejsze.

Prawo Hicka-Hymana polega na tym, że im więcej wyborów dasz użytkownikowi, tym bardziej zmniejszasz jego szanse na podjęcie decyzji i jego zadowolenie z tej decyzji.

Jeśli kiedykolwiek byłeś przytłoczony ilością opcji przed tobą, zrozumiesz, jak zbyt wiele opcji może być paraliżujące dla użytkowników.

Dlatego zastanów się, jakiego działania wymagasz od odwiedzających i skup się tylko na tym jednym, wezwaniu do działania.

Perfekcyjny projekt graficzny strony internetowej powinien maksymalnie ułatwiać podjęcie działania i konsekwentnie zachęcać, do takiego samego kolejnego kroku.

4. Zadbaj o doświadczenie użytkownika

Strona wykonana według projektu graficznego z doskonałym doświadczeniem użytkownika, sprawia że klient dłużej zapoznaje się z ofertą firmy i chętniej z niej korzysta.

Nowoczesny projekt, przejrzysta nawigacja oraz przyciski i przyjemne doświadczenie użytkowania strony, są twoim celem.

Na dobry projekt strony składa się jeszcze więcej czynników kilka czynników, takich jak spójność projektu, kolory, czcionka i jej rozmiar, obrazy, prostota i funkcjonalność.

Projekt strony, z którym odwiedzający może wejść w interakcje, jest dodatkowym dużym plusem.

5. Zapewnij wielo platformowość projektu

Jeżeli twoja strona nie będzie wyświetlać się prawidłowo na telefonach, stracisz ponad 50 % twoich potencjalnych klientów, którzy będą mieli trudności w zapoznaniu się z twoją ofertą.

Strona internetowa musi wyświetlać się prawidłowo na każdym urządzeniu i rozmiarze ekranu.

Dlatego przygotowując projekt graficzny strony internetowej, pamiętaj aby był on również dostosowany pod urządzenia mobilne.

6. Pokaż przeszłe sukcesy z klientami

Analizy wykazały, że odwiedzający, którym zaprezentuje się dowodów społeczny firmy, są o 58% bardziej skłonni do skorzystania z jej oferty.

Daj możliwość zapoznania się klientom z opiniami lub historiami sukces twojej firmy z przeszłości

Nic nie jest tak efektywne, i nie buduje tak dużego zaufania do firmy, jak ta praktyka.

Nikt nie lubi podejmować ryzyka za innych, więc pokaż odwiedzającym że dziesiątki lub setki osób przed nimi skorzystały z twoich usług i były zadowolone.

7. Wykorzystaj psychologię kolorów

Kolory w reklamie mają za cel wywoływać odpowiednie uczucia takie jak zaufanie, pobudzenie, skłonienie do działania, uspokojnie itd.

Niebieski przykładowo jest kolorem budującym zaufanie a czarny kolorem prestiżu. Wybierz kolory które pasują do twojej branży i firmy.

Bądź konsekwentny w używaniu takiego samego koloru, w wszystkich kanałach marketingowych takich jak strona internetowa czy ulotki lub logo.

8. Używaj zdjęć wysokiej rozdzielczości

Badania pokazują, że projekty stron internetowych, które zawierają zdjęcia ludzi są bardziej przekonujące niż te bez nich.

W jednym badaniu zaobserwowano ponad dwukrotnie wyższą skuteczność strony, tylko dlatego że dodano zdjęcie uśmiechniętej osoby.

Strona internetowa bez zdjęć to nudne i monotonne kolumny tekstu. Pomóż użytkownikowi przy pomocy zdjęć i infografik zrozumieć zakres świadczonych usług.

9. Podążaj wytycznymi prawa Jacoba

Prawo Jakoba Nielsena zaleca stosowanie znanych scenariuszy i logiki w projekcie strony.

Odwiedzający będą oczekiwać i preferować aby twoja strona działała tak samo jak inne, z których korzystają nacodzień.

Przyjemne doświadczenie użytkownika jest tworzone poprzez budowanie poczucia zaznajomienia z tym co prezentujesz.

Odwiedzający odczuwają przyjemne poczucie deja-vu, kiedy widzą znajomy projekt i funkcje ułożone tak, jak by się tego spodziewali.

W rezultacie ludzie spędzą czas na przetrawieniu treści, zamiast skupiać się na unikalnym projekcie strony.

10. Jeżeli jesteś perfekcjonistą to testuj

Aby osiągnąć najlepsze rezultaty, które są jeszcze o kilkadziesiąt procent lepsze, niektóre firmy decydują się na inwestycje w testowanie każdego aspektu strony.

Warto skupić się głównie na testowaniu tytułu strony i opisu strony, i co najważniejsze, jej treści w pierwszej sekcji. Możesz też testować inne projekty strony, na swojej domenie.

Jeżeli chcesz osiągnąć najlepsze rezultaty, testuj każdy ruch myszki odwiedzających na stronie i ich każde działanie.

Sprawdzaj ile czasu poświęcili danej sekcji na stronie, skąd do ciebie trafili, gdzie kliknęli i kiedy wyszli.

Podążaj tym procesem aby stworzyć naprawdę skuteczny projekt graficzny strony internetowej

Im więcej tych wytycznych będzie posiadała twoja strona tym lepiej. Nie musisz jednak popadać w perfekcjonizm i sztywno trzymać się wszystkich zaleceń.

Jeżeli nadal brak ci pewności odnośnie tego jaki powinien być projekt graficzny strony internetowej, to sprawdź jeden z tych linków, załączonych poniżej.

Jeżeli myślisz o stworzeniu strony która pomoże ci w oszczędności czasu i pozyskiwaniu klientów, to możesz rozważyć kontakt z nami.

Powodzenia na drodze do cyfrowej doskonałości. Autor Mateusz Karpiński