Jaka Jest Dobra strona www?

Czym charakteryzuje się dobra strona www i jakie przynosi rezultaty?

Gdy myślimy o dobrej stronie www, to jako pierwsze w myślach pojawia nam się piękny i nowoczesny projekt storny.

Ale to zdecydowanie nie wszystko. Myślę, że dla większości z nas najważniejsze w dobrej stronie jest to, aby pozyskiwała ona klientów i spełniała pokrewne funkcje.

Pokażę tobie, na podstawie doświadczeń i badań, jak stworzyć nie dobrą, lecz bardzo dobrą stronę www, która spełni wszystkie funkcje, które przyczyniają się do rozwijania twojego biznesu.

wykonana strona internetowa

Najważniejsze Cechy Które powinna posiadać dobra strona www i Badania

1. Optymalizacja pod pozycjonowanie

Pragniesz rozszerzyć bazę stałych klientów, poprzez docieranie do nowych potencjalnych klientów?

Jak myślisz – czy w tym wypadku, korzystniej jest docierać do osób które same wyszukują twoich usług lub produtków w internecie, czy reklamować się losowym, nie zainteresowanym osobom?

Przedstawię to na przykładzie, aby było to prostsze do zwizualizowania. Załóżmy że lokalnie organizujesz przyjęcia okolicznościowe, w twoim mieście.

Wtedy możesz sprawdzić, ile osób miesięcznie. wyszukuje świadczone prze ciebie usługi, używając takiego narzędzia jak Semrush lub Google Planer Słów Kluczowych.

Po kilku sekundach widzisz że „organizacja przyjęcia” + „nazwa miasta” wyszukuje średnio 120 potencjalnych klientów miesięcznie. Masz również pokazany poziom trudności pozycjonowania, w skali od jeden do stu.

Dobra strona www jest zoptymalizowaa pod wiele takich fraz. Aby pozycjonować się skutecznie, musisz zadbać o:

– słowa kluczowe w tekście, nagłówkach, tytule strony, nazwach zdjęć…
– szybko ładującą się strone www
– treść, która sprawia że klient spędza dużo czasu na stronie
– linki z twojej domeny, i do twojej domeny (backlinki)
– responsywność mobilną
– długą i dogłębna treść na stronie
– autorytet domeny, i długość jej istnienia

I wiele, wiele więcej. Wszystkich czynników pozycjonowania według Google jest około 200. Natomiast ja wymieniłem te najważniejsze.

2. Przemyślane prezentowanie treści

Według badań, 75% konsumentów przyznało, że dokonuje oceny wiarygodności firmy, na podstawie prezencji, jej strony internetowej. Konkurencja, niestety jest tylko jedno kliknięcie dalej, więc po co korzystać z oferty nie wiarygodnej firmy?

Dobra strona www, nie tylko wzbudza zaufanie, ale także ułatwia odwiedzającemu, zapoznanie się z ofertą firmy w bardzo przyjemny i łatwy sposób.

Piszę o tym bardziej szczegółowo w tym artykule, ale postaram się omówić teraz najważniejsze zasady.

Rozdziel tekst na części i ogranicz jego ilość. Zastosuj regułę Pareto 20/80, która mówi że 20% tego co robimy, przynosi 80% rezultatów. Wyróżnij te 20% tekstu lub umieść go w nagłówkach.

Nie bój się rozstawiać wolnej przestrzeni. Brak natłoku informacji, będzie dźwignią, którą wykorzystasz do ułatwienia przyswojenia tych najważniejszych.

Stosuj Prawo Jacoba, które głosi iż, jakość doświadczenia użytkownika wzrasta, jeżeli strona www jest podobna, do innych z których korzysta klient. Stosuj znane scenariusze, aby strona www była jak najprostsza w nawigacji.

3. Skupienie się na pierwszej sekcji strony

Około 60% odwiedzających twoją stronę, zapozna się tylko z treścią jej pierwszej sekcji, bez zjeżdżania w dół.

W dodatku większość klientów oceni wiarygodność twojej firmy, na podstawie wyglądu projektu twojej strony internetowej, w ciągu kilku sekund.

Dlatego skup, znaczną część wysiłków tworzenia strony, właśnie na samym początku!

Przedstaw wysokiej jakości zdjęcia które oswoją klienta z tym co oferujesz.

Zawrzyj najważniejsze informacje, o tym jaki problem rozwiązujesz lub co oferujesz, i pokaż kolejny krok (wezwanie do działania).

Jeżeli nie przedstawisz tego w pierwszej sekcji, najprawdopodobniej nie będziesz już wogóle miał takiej szansy. Dobra strona www, sprawia, że propozycja wartości, jest przedstawiona natychmiast.

4. Maksymalizacja konwersji na stronie

Jakość strony, powinno przede wszystkim oceniać się, na podstawie jej skuteczności, w pozyskiwaniu nowych klientów.

Strategie optymalizacji konwersji, takie jak przemyślane prezentowanie treści, o którym już pisałem, lub przykładowo wykorzystanie „Prawa Hicka – Hymana”, zwiększają skuteczność strony o setki %.

Analizy badaczy wykazały, że samo wykorzystanie powyższego prawa, zwiększa skuteczność strony o średnio 266 %. Na czym więc polega to prawo?

Prawo Hicka – Hymana polega na tym iż, im więcej wyborów dajemy użytkownikowi, tym mniejsza szansa na jego podjęcie decyzji.

Dlatego powinniśmy się skupić laserowo tylko na jednym celu, np. żeby ktoś do nas zadzwonił, z strony, i umówił się na prezentacje produktu.

Kolejnym sposobem zwiększenia konwersji, jest częste i strategiczne umieszczanie przycisków, wzywających do działania.

Umieszczając te przyciski, powinniśmy również pamiętać o Prawie Fittsa, czyli przyciski powinny być duże, łatwo klikalne i bliskie treści.

Podsumowując to co powinna zawierać dobra strona www

Bardzo dobra strona internetowa to bardzo złożony projekt. Warto stosować się do powyższych rad oraz co najważniejsze testować, co działa a co nie, na własnym przykładzie.

Jeżeli użytkownicy uznają projekt twojej strony za interesujący i łatwy w użytkowaniu, to bez wątpienia bardzo szybko zobaczysz zwrot inwestycji wysiłku w stronę.

Jeżeli jest to dla ciebie przytłaczające, ale mimo, to myślisz o stworzeniu strony, która pomoże ci w oszczędności czasu i pozyskiwaniu klientów, to możesz rozważyć kontakt z nami.

Powodzenia na drodze do cyfrowej doskonałości. Autor Mateusz Karpiński